دعوای حقوقی علیه حکومت ایالت متحده بخاطر قضایایی تاخیر افتاده


دعوای مانداموس یک اقدام حقوقی است که می تواند برای وادار کردن یک سازمان دولتی به اقدام در مورد یک درخواست معلق استفاده شود. در زمینه درخواست های تأخیر یافته برای مزایای مهاجرت، می توان یک دعوای حقوقی مانداموس برای وادار کردن خدمات شهروندی و مهاجرت ایالات متحده (USCIS) به داوری در مورد درخواستی که برای مدت طولانی غیرمنطقی در انتظار بوده است، تنظیم کرد.

برای طرح دعوای مانداموس، متقاضی باید نشان دهد که مدت زمان زیادی منتظر تصمیم گیری در مورد درخواست خود بوده است و تمام راه حل های اداری مانند استعلام وضعیت درخواست خود و ارسال استعلام از طریق پورتال آنلاین USCIS را به پایان رسانده است. شکایت باید در دادگاه فدرال ثبت شود و متقاضی باید نشان دهد که USCIS درخواست خود را به طور غیرمنطقی بدون دلیل به تاخیر انداخته است.

یک دعوای موفق مانداموس می تواند منجر به حکم دادگاه شود که به USCIS دستور می دهد تا در یک بازه زمانی معین نسبت به درخواست معلق اقدام کند. با این حال، ذکر این نکته ضروری است که طرح دعوای مانداموس تنها باید به عنوان آخرین راه حل پس از اتمام سایر گزینه ها در نظر گرفته شود و افراد باید قبل از اقدام قانونی با یک وکیل مهاجرت با تجربه مشورت کنند.