سند مجوز کار (EAD)


سند مجوز کار (EAD) که به عنوان سند مجوز اشتغال نیز شناخته می شود، سندی است که توسط خدمات شهروندی و مهاجرت ایالات متحده (USCIS) صادر می شود که به یک شهروند غیر آمریکایی اجازه می دهد تا به طور قانونی در ایالات متحده برای مدت زمان مشخصی کار کند. . EAD معمولاً برای افرادی صادر می شود که در مرحله اخذ گرین کارت هستند یا دارای انواع خاصی از ویزاهای موقت هستند.

برای به دست آوردن EAD، یک فرد باید درخواست خود را به USCIS ارسال کند و معیارهای واجد شرایط بودن خاصی را داشته باشد. معیارهای واجد شرایط بودن می تواند بسته به وضعیت مهاجرت افراد و دلیل درخواست آنها متفاوت باشد.

به عنوان مثال، افرادی که برای تنظیم وضعیت برای تبدیل شدن به یک مقیم دائم قانونی (LPR) درخواست می کنند، معمولاً می توانند همزمان برای EAD درخواست دهند. افرادی که دارای انواع خاصی از ویزای موقت مانند ویزای دانشجویی F-1 یا ویزای کاری H-1B هستند، در صورتی که معیارهای خاصی را داشته باشند، مانند تجربه مشکلات مالی، ممکن است واجد شرایط دریافت EAD باشند.

هنگامی که فردی EAD دریافت می کند، می تواند برای هر کارفرمایی در ایالات متحده که مایل به استخدام او باشد، کار کند. EAD ها معمولاً برای یک یا دو سال معتبر هستند، اما اگر فرد هنوز واجد شرایط باشد، می توان آنها را تمدید کرد.

توجه به این نکته ضروری است که EAD هیچ گونه وضعیت مهاجرت یا اقامت دائم در ایالات متحده را به فرد اعطا نمی کند. این به سادگی به آنها اجازه می دهد تا در طول مدت اعتبار EAD به طور قانونی کار کنند. افرادی که می خواهند برای مدت طولانی تری در ایالات متحده بمانند یا مایل به اخذ اقامت دائم هستند، باید برای سایر اشکال وضعیت مهاجرت مانند کارت سبز اقدام کنند.