راه های مهاجرت به ایالات متحده


آیا به دنبال اطلاعاتی در مورد مسیرهای مهاجرت به ایالات متحده هستید؟ آیا می دانستید که می توانید برای پیوستن اعضای خانواده خود (همسر، فرزندان مجرد زیر 21 سال و والدین) در ایالات متحده درخواست دهید؟

اگر قبلاً در ایالات متحده هستید، بسته به وضعیت حقوقی خود، راه های مختلفی وجود دارد که می توانید برای پیوستن بستگان خود به شما در ایالات متحده درخواست دهید. در زیر برخی از رایج ترین راه ها برای اتحاد مجدد خانواده فهرست شده است.

SIV ها، پناهندگان و پناهجویان تایید شده در ایالات متحده

اگر در 2 سال گذشته به عنوان پناهنده در ایالات متحده مستقر شده اید یا درخواست پناهندگی شما پذیرفته شده است و در 2 سال گذشته به شما وضعیت پناهندگی داده شده است، یا دریافت کننده SIV هستید، می توانید برای برخی از اعضای خانواده درخواست دهید تا مشتقات دریافت کنند. وضعیت پناهندگی یا پناهندگی

می توانید برای اعضای خانواده زیر درخواست دهید:

همسر (شوهر/زن)
فرزند (مجرد و زیر 21 سال زمانی که برای اولین بار درخواست پناهندگی یا پناهندگی دادید)
اگر به عنوان پناهنده در ایالات متحده مستقر شده اید، اگر فرزند شما در زمان مصاحبه شما 21 سال یا کمتر داشته باشد برای اسکان مجدد پناهندگان واجد شرایط است. در صورت ارسال درخواست I-730، اگر 21 سال یا بیشتر داشته باشند، همچنان می توانند وضعیت پناهندگی مشتق را دریافت کنند. فرزند شما باید مجرد بماند تا واجد شرایط باشد.
اگر شما یک پناهنده هستید، فرزند شما واجد شرایط دریافت وضعیت مشتق است اگر در زمانی که شما فرم I-589 را ارسال کرده اید 21 سال یا کمتر داشته باشد. در صورت ارسال درخواست I-730، اگر 21 سال یا بیشتر داشته باشند، همچنان می توانند وضعیت پناهندگی مشتق را دریافت کنند. فرزند شما باید مجرد بماند تا واجد شرایط باشد.

اولویت 3/P-3

همچنین یک برنامه بسیار مهم دیگر و اغلب کمتر شناخته شده برای اعضای خانواده افراد دارای وضعیت پناهندگی یا پناهندگی تایید شده وجود دارد. افرادی که (1) به عنوان پناهنده اسکان داده شده اند، و (2) افرادی که در ایالات متحده به آنها وضعیت پناهندگی داده شده است، و (3) دریافت کنندگان SIV می توانند برای همسر، فرزندان مجرد (زیر 21 سال) و والدین خود از طریق اولویت 3 درخواست دهند. P-3)، برنامه الحاق خانواده.

P-3 به برخی از ملیت های تعیین شده، از جمله افغانستان و ایران، در میان دیگران، که به عنوان پناهنده وارد شده اند یا پناهنده شده اند (حتی اگر متعاقباً وضعیت LPR را به دست آوردند یا تابعیت ایالات متحده را دریافت کردند) این امکان را می دهد که نه تنها برای الحاق خانواده برای همسر خود درخواست دهند. و فرزندان مجرد زیر 21 سال، اما مهمتر از همه، برای والدینشان.

با این حال، بر خلاف فرم I-730 Refugee/Asylee Relative Patition، بستگان شما، در این مورد والدین نیز باید پناهنده باشند، به این معنی که آنها باید خارج از کشور مبدا خود باشند و وضعیت پناهندگی را به دست آورده باشند. برای درخواست، باید به دفتر اسکان مجدد پناهندگان محلی مراجعه کنید و برای هر یک از اعضای خانواده خود یک سوگندنامه رابطه پر کنید.

شهروندان ایالات متحده

یک شهروند ایالات متحده می‌تواند از اعضای خانواده خاصی درخواست کند تا با آنها در ایالات متحده متحد شوند.

شهروند ایالات متحده می تواند برای بستگان زیر تقاضای گرین کارت کند:

همسر (شوهر/زن)
والدین، اگر 21 سال یا بیشتر دارید
فرزندان (مجرد و زیر 21 سال)
پسران و دختران (متاهل و/یا 21 سال یا بیشتر)
خواهران/برادران، اگر 21 سال یا بیشتر دارید – سال ها منتظر خواهند ماند تا بتوانند به ایالات متحده نقل مکان کنند.

یک شهروند ایالات متحده همچنین می تواند برای ویزاهای خاص درخواست دهد. اینها عبارتند از: ویزای نامزد (e) یا ویزای K-3/K-4.

ساکنان دائمی قانونی / دارندگان گرین کارت در ایالات متحده

اگر شما مقیم دائم قانونی (LPR) یا دارنده گرین کارت هستید، می توانید برای برخی از اقوام خود برای مهاجرت به ایالات متحده درخواست دهید:

همسر (شوهر/زن)
فرزندان (مجرد و زیر 21 سال)
پسران و دختران مجرد (در هر سنی)